Nasze ulubione sposoby na odnalezienie wewnętrznej harmonii

Okres jesienno - zimowy bywa trudny. Rzadszy dostęp do słonecznego światła, krótsze dni, zmęczenie. Te czynniki powodują, że łatwiej popaść nam w zimową chandrę lub utracić wewnętrzny spokój. Jak sobie z tym radzić?

# Aktywność fizyczna

Na początku może być nam ciężko zmotywować się do sportu. Jednak warto przezwyciężyć swoją niechęć. To nie tylko zdrowe dla naszego ciała, ale też psychiki. Wyzwala w nas endorfiny, uczy samokontroli i dyscypliny, uspokaja chaos myśli. Najlepiej znaleźć taką aktywność, która sprawia nam przyjemność i jest dopasowana do możliwości naszego stanu zdrowia. Wtedy niechęć sama przejdzie.

 

# Medytacja

Medytacja na początku również może sprawiać trudności. Niektórzy frustrują się, inni nudzą. Czasem okazuje się to zupełnie chybioną metodą. Ostatecznie jednak można dzięki niej dotrzeć do niezakłóconej niczym ciszy w sobie i spokoju. Są różne rodzaje praktyki medytacyjnej. Możesz poszukać taką, która najbardziej ci odpowiada. Możesz nawet medytacyjnie tańczyć lub śpiewać. Albo wybrać się na popularny obecnie trening uważności.

A jeśli chcesz zacząć od najprostszej metody, to oto kilka wskazówek:

I już! Początek za Tobą.

 

# Twoje drobne szczęścia

To właśnie teraz potrzebujesz zadbać o siebie. Przygotuj sobie specjalną listę drobnych szczęść. To te czynności i rzeczy które poprawiają ci humor. Miej ją zawsze przy sobie. I korzystaj, gdy tylko poczujesz spadek nastroju. Dbaj też o relacje z bliskimi. To również daje radość i spokój. Pamiętaj im też może być ciężko w tym okresie. Razem jednak poradzicie sobie raz dwa z jesienno - zimową chandrą!

 

Niech to będzie dla Was spokojny i dobry czas!