Jak skutecznie poradzić sobie z zimowym spadkiem energii?

Stało się - nadszedł grudzień. Dni są coraz krótsze, słońce widujemy coraz rzadziej. To moment spadku naszej formy. Gdybyśmy mogli, zaszylibyśmy się w łóżku. Dobra książka, film i kubek kakao. To często jedyny wysiłek na jaki nas stać. Niestety życie wymaga od nas dalszej aktywności zawodowej i wypełniania obowiązków domowych. Skąd czerpać energię?

 

# Zbilansowana dieta dopasowana do pory roku

Zimą postaw na ciepłe posiłki, zwłaszcza o poranku. Wychodzenie bez śniadania o tej porze roku to poważny błąd. Aromatyczna jaglanka, z owocami i przyprawami korzennymi, to idealne rozwiązanie. Świetnie sprawdzają się też zimą zupy z rozgrzewającymi składnikami - imbirem, chili, czosnkiem, laską cynamonu. Można je jeść na kolację lub w ciągu dnia. Nie zapominajmy o sezonowych owocach i warzywach - jest ich mniej niż latem, nadal jednak są niezbędnymi składnikami naszej diety. Energii doda nam porcja orzechów. Odporność wzmocnią cytrusy i warzywa bogate w witaminę C ( szpinak, nać pietruszki, kapusta, brokuł).

 

# Ruch to zdrowie

Choć może wydawać się to szaleństwem, sport zimą jest niezwykle ważny. Dodaje energii, poprawia krążenie, wzmacnia odporność i dotlenia nasz organizm. Wywołuje też w naszym organizmie hormony szczęścia - endorfiny. Najlepiej zapisać się na zajęcia grupowe. Sam karnet na siłownie może nie być wystarczającą motywacją do wyjścia w srogą zimę. Można też umówić się na wspólny sport z przyjaciółmi lub ukochaną osobą. Dla zdeterminowanych polecamy  również ćwiczenia w domu.

 

# Aromaterapia

Zima to świetna pora do sięgnięcia po naturalne oleje eteryczne. Poprawiają nastrój i zdrowie. Doskonale sprawdzą się olejki cytrusowe typu pomarańcza, petitgrain, grejfrut, mandarynka. Relaksacyjne właściwości będzie mieć lawenda lub melissa. Eukaliptus pomoże nam przy katarze oraz bólach głowy.

 

# Zrelaksuj się

Czasami po prostu odpuść sobie. Po pracy zrezygnuj z innych aktywności. Odmów dodatkowego zlecenia. Weź urlop na żądanie. Odpocznij. Wyśpij się, porób to, co lubisz. Obejrzyj ulubiony serial lub film. Sięgnij po książkę. Ugotuj zdrowy posiłek. Spotkaj się z bliskimi. W spokoju, bez pośpiechu i szaleństw.